• : 0242 345 00 01
Pandemi döneminde İnternette yükselen sektörler ve ürünler
img
Türkiye

Pandemi döneminde İnternette yükselen sektörler ve ürünler

2020 yılında başlayan pandemi süreci ile beraber, eve kapanmalar artınca, E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösteridi. E-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek tüketiciler tarafından en çok satanlar listesinde yer alabilecek birkaç sektörü ve ürün fikrini birlikte paylaşmak istedik.

Öncelikle internette en çok satılan ürünler konusu oldukça çeşitlilik barındırıyor. E-ticaret pazarı her sektörden, her ürüne talebin olduğu bir pazar. Bu yazımızda “internette ne satabilirim” diye düşünen kişilere fikir olabilecek sektörlerden sadece birkaçına değineceğimizi bilmenizi isteriz.

Pandemi döneminde tüketiciler tarafından online alışverişi en çok yapılan birkaç sektör ve ürünleri neler onlara bir göz atalım;

Mobilya, ev tekstili, dekorasyon ürünleri

Mobilya sektörü, ev tekstili ve dekorasyon ürünleri pandemi boyunca sipariş sayısını ve satış hacmini istikrarla artıran bir sektör olarak karşımıza çıkıyor.

İzole olduğumuz günlerden itibaren, normalleşme döneminde de olsak şüphesiz artık evde geçirdiğimiz süre arttı. Evden çalışma sürecinin birçok firma için devam ettiği dönemde, evde konforlu bir çalışma ortamı oluşturmak isteyen tüketiciler çalışma masası, çalışma koltuğu gibi ürünleri satın almayı sürdürüyor.

Tüketiciler yaşam alanlarını daha konforlu ve yaşanabilir bir hale getirmek için mobilya sektöründe ihtiyaçları olan ürünleri online sipariş ediyor. Özellikle pandemi boyunca artık daha sık evde vakit geçirmeye başlayan tüketiciler için yaşam alanlarını güzelleştirmek daha yaşanabilir bir hale getirmek için mobilya, dekorasyon ve ev tekstili sektörüne dair ürünler internette en çok satılan ürünler arasında yer alıyor.

Giyim tekstili - Tesettür giyim ürünleri

Giyim tekstil sektörü pandemide canlılığını kaybetmeden talebi artan sektörler arasında. Mart ayının başlarında ev kıyafeti, pijama takımı, eşofman takımı, terlik gibi rahat giyim ürünlerinde bir artış yaşanırken 7 aylık sürecin geneline bakıldığında giyim alanında her ürüne talep olduğunu söyleyebiliriz.

Tesettür giyim için ayrı bir parantez açmak istedik. Mart ayından bu yana “tesettür giyim” sektörü online alışveriş alanında sipariş ve satış hacmini artıran bir diğer alan arasında… İnternetten ne satabilirim diye düşünen işletme ya da girişimciler için tesettür giyim, giyim sektörünün önemli bir kısmını oluşturuyor. Türkiye’de büyük bir kesime hitap eden tesettür giyim pandemi boyunca e-ticaret pazarında önemli bir pay sağlıyor diyebiliriz.

Temizlik-hijyen ürünleri

Talebin her zaman yüksek olduğu temizlik ve hijyen kategorilerinde online satış corona virüs sürecinde büyük oranda arttı. Mart ayında; dezenfektan ürünlerinin satış adedi yüzde 5413’lük, ıslak mendil yüzde 55’lik, eldiven yüzde 286’lık bir değişime uğradı. Normalleşme döneminde de bu ürünler artık hayatımızın vazgeçilmez rutin ürünleri olarak yerini koruyor. Maske, dezenfektan, kolonya, hijyenik ürünler ve temizlik malzemeleri evimizin, ofisimizin, çantalarımızın, seyahatlerimizin dahası yaşamımızın her alanının bir parçası.

Kitap-yayınevi, hobi ürünleri, oyuncak

Online kitap satışı Mart- Temmuz boyunca satış hacmini ve sipariş hacmini artıran sektörler arasında yerini koruyor. Online kitap alışverişi Mart ayından bu yana keyifli vakit geçirmek, bir taraftan da eğitiminden geri kalmak istemeyenlerin tercihi oluyor. Bu dönemde tüketiciler; ilgi alanına giren, çok satanlar arasında yer alan kitapları online olarak sipariş ediyor.

Hobi ürünleri, çocuklar için eğitici kitaplar, kutu oyunları, oyuncak gibi kategoriler de 7 aydır sıkça satın alınıyor. Dijital oyunlar, oyun konsolları, oyun bilgisayarları da Türkiye’de en çok aratılan ve satın alınan ürünler arasında yer alıyor. İnternette en çok satan ürünler konusundaki arayışınızda önümüzdeki süreç için e-ticaret dünyasına siz de bu ürünlerle dahil olabilirsiniz.

Otomotiv - yedek parça

Geride bıraktığımız 7 aylık süreçte çoğunlukla evde izole olsak da hiç tahmin etmediğimiz sektörler e-ticaret pazarında öne çıkıyor. Otomotiv ve yedek parça sektörü e-ticaret pazarında önemli bir paya sahip. Verilere bakıldığında tüketicilerin bu alandaki siparişlerini online olarak satın aldığı görülüyor.

Elektrik, elektronik, hırdavat, yapı market

Tüketiciler elektrik-elektronik, hırdavat ve yapı market ürünlerine de 7 aylık dönemde de ilgi göstermeye devam etti. Sektör satış hacmini ve sipariş oranını her ay artırmayı başardı. Siz de internetten ürün satmak için bu sektöre yönelerek e-ticaret pazarında yerinizi alabilirsiniz.

Av-kamp-outdoor ürünleri

Evde izole kaldığımız kış ayından çıkarken normalleşme adımlarının etkisiyle stresten ve ev ortamından uzaklaşmak isteyen kişiler izole bir tatil geçirmek için av-kamp-outdoor ürünlerini tercih etti. Bu sene kamp alanları dolup taşarken her yaş grubundan kişilerin kamp tatilini tercih ettiği görüldü. İzole bir tatil geçirmek isteyen tüketiciler outdoor malzemelerini online olarak sipariş etmeyi sürdürüyor.

Spor malzemeleri

Pandemi yaşam tarzımızı büyük oranda değiştirirken spora daha çok ihtiyacımız olan bir dönemden geçiyoruz. Tüketiciler hareketsiz kalmamak amacıyla evde spora yöneliyor ve spor malzemesi ihtiyaçlarını internetten satın alıyor.

Isıtma-Soğutma ürünleri

Pandemi gölgesinde bir kış geçirdik ve pandemi gölgesinde bir yazı da geride bırakmaya hazırlanıyoruz. Tüketiciler yaşam alanlarında sıklıkla tercih ettikleri ısıtma-soğutma ürünlerine yaz-kış ihtiyaç duyuyor ve internetten sipariş veriyor. 7 aylık döneme bakıldığında satış ve sipariş hacmini artırmayı başaran ısıtma-soğutma sektörü e-ticaret pazarının önemli bir payını oluşturuyor.

Beyaz eşya, ev aletleri

Pandemi boyunca beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü de satış ve sipariş oranını artıran sektörlerde yerini koruyor. Tüketiciler işlerini kolaylaştıracak ev aletlerini sıklıkla online mağazalardan satın alıyor. Bunun yanında beyaz eşya sektörü de online alışverişe tam adapte olarak tüketicilerin güvenle sipariş ettiği ürünler arasında yer alıyor.

Gıda ürünleri

Mart ayından itibaren belki online alışverişi hiç deneyimlememiş kişiler bile özellikle gıda sektöründe e-ticareti kullandı. Elbette sonrasında gıdanın yanına yukarıda saydığımız ve daha birçok sektör dahil oldu. Pandemiyle birlikte gelen kısıtlamalarla tüketiciler gıda ürünleri olarak en çok bakliyat, makarna, ekmek, konserve ürünleri tercih etti.

Stok alışveriş anlayışıyla hareket eden tüketiciler 7 aydır gıdaya dair tüm ihtiyaçlarını online alışverişten sağlıyor. Online alışveriş yıllardır pek çok tüketici tarafından kullanılıyor. Pandeminin etkisiyle bu oran artarken, yapılan analizlere göre; pandemi sonrasında da online alışverişe olan talep sürecek.

Temel ihtiyaçlarını karşılamak için online alışverişe yönelen tüketiciler temassız ve güvenli e-ticareti iyiden iyiye benimsedi. Sektördeki boşluğun da anlaşıldığı süreç birçok fiziki market zincirinin e-ticarete geçmesini sağladı. Siz de fiziki süpermarketinizi online’a taşıyın.

Bebek-Çocuk ürünleri

Dinamik bir sektör olan bebek-çocuk sektörü pandemi döneminde var olan canlılığını koruyarak online talebin de arttığı bir sektör. Özellikle sürekli alınması gereken ihtiyaçlara sahip olan bebek ve çocukların ihtiyaçlarını karşılamak için ebeveynler güvenli bir şekilde online alışverişi tercih ediyor.


İlginizi Çekebilir

  • img

    Hipertansiyon Belirtileri Ve Tipleri Nelerdir?

    Blog
    Haberi İncele
  • img

    EJDER MEYVESİ YETİŞTİRİCİLİĞİ, BAKIM, PAZARLAMA, FAYDASI

    Youtube Videoları
    Haberi İncele
  • img

    Meyve ve Sebzeler Nasıl Saklanır?

    Blog
    Haberi İncele
  • img

    Ünlü yapımcı Hasan Saltık hayatını kaybetti

    Magazin
    Haberi İncele
  • img

    Yenidoğan bebekler için yeni test geliyor

    Dünya
    Haberi İncele
  • img

    Oruç Tutarkende Fazla Yağlarınızdan Kurtulabilirsiniz...

    Dünya
    Haberi İncele
  • img

    Çoğu insan bu optik illüzyonda ilk olarak kurbağayı görecektir.

    Blog
    Haberi İncele
  • img

    Hindistan günde 200 bin vakayı aştı!

    Dünya
    Haberi İncele
  • img

    Samsunspor, Tolga Ciğercinin kardeşi Tolcay Ciğerciyi transfer etti

    Spor
    Haberi İncele
  • img

    Uçhisar Kalesi 300 Bin Ziyaretçiyi Ağırladı

    Blog
    Haberi İncele