Genellikle, eklentileri veya temaları yükledikten veya güncelleştirdikten sonra WordPress 500 Dahili Sunucu Hatası kaynaklanır. Hangi WordPress eklentisinin veya temanın soruna niçin olduğuna dair bir fikriniz var ise, çözüm yolunda zaten yarıya vardınız anlamına gelir.
Seçenek 1.1 – Eklenti yüklemesinden yada güncellemesinden meydana gelen hata
Sayfanız yeni bir eklenti yüklemesi veya güncellemesi yapıldıktan sonrasında bozulduysa, eklentiyi dönem dışı bırakarak veya kaldırarak düzeltebilirsiniz. Duruma bağlı olarak, bunu yapmanın iki yolu vardır.
WordPress yönetici panelinden eklentileri dönem dışı bırakma
WordPress kontrol Paneliniz hala erişilebilirse, aşağıda verilen adımları uygulayın:
WordPress yönetici panelinize giriş yapın.
Soldaki menüden Eklentiler > Yüklü eklentiler kısmına girin.WordPress Yüklü Eklentiler
Problemli eklentiyi dönem dışı bırakın.WordPress Eklenti Etkisizleştir
sorunu düzeltip düzeltmediğini kontrol etmek için web sitesini tarayıcıda yenileyin.
Değilse, başka bir eklentiyi devre dışı bırakın ve tüm eklentiler devre dışı bırakılana (yada web sitesi çalışmaya başlayana) kadar işlemi tekrarlayın.
500 Internal Server Error hatasından görevli olan eklentiyi bulduğunuzda, yeniden kaldırmayı ve yüklemeyi deneyin. Aynı işlevi yerine getiren farklı eklentileri arayabilir veya eklentinin niçin WordPress ortamınızla uyumlu olmadığını denetim etmek için eklenti geliştiricileri / topluluğuyla iletişime geçebilirsiniz.
Dosya Yöneticisi veya FTP ile WordPress eklentilerini devre dışı bırakma
Hata sebebiyle yönetici paneliniz çalışmıyor olabilir. Bu benzer biçimde durumlarda, hosting kontrol panelinizde bulunan Dosya Yöneticisi yada FileZilla şeklinde FTP istemcisi yardımıyla eklentileri devre dışı bırakabilir veya kaldırabilirsiniz.
WordPress root dizininizde wp-content/plugins dizinine girin.
Problemli eklentiyi bulun ve dönem dışı bırakmak için klasörünün adını değiştirin. Örneğin, sonuna .Eylemsiz yazabilirsiniz. Eğer tamamen kaldırmak istiyorsanız, eklenti klasörünü silin.Hostinger Dosya tekrar Adlandır
Bundan sonra, web sitenizi yenileyin. Mesele devam ederse, tüm eklentiler dönem dışı bırakılana (veya site çalışmaya başlayana) kadar devam edin.
Hataya yol açan eklentiyi bulduktan sonra yeniden yüklemeyi deneyebilir, başka bir eklenti arayıp eklenti geliştiricileriyle iletişim kurarak WordPress web sitenize nasıl uygulayacağınızı öğrenebilirsiniz.